آن زمان که به زنان انگلیسی مدرک تحصیلی نمی دادند، بانویی از ایران اجازه اجتهاد گرفت | برخی قصاص‌ها برای ایجاد زندگی آرام است‌

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: تا مدت ها پیش به زنان انگلیسی که درس می خواندند مدرک نمی دادند ولی در همان زمان بانویی از ایران اجازه اجتهاد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به ایام و مناسبت‌های پیش رو، گفت: ۲۷ آذرماه در تقویم تحت عنوان روز جهانی «عاری از خشونت و افراطی‌گرایی» نامگذاری شده است. در این راستا می‌توان به کمیسیونی اشاره کرد که به منظور کمک به اجرای عدالت جنسیتی در سازمان ملل فعالیت می‌کند، این سازمان چندی پیش قطعنامه‌ای با حمایت آمریکا علیه ایران و در راستا لغو عضویت کشور تصویب کردند! دقیقا در ایامی که تحت عنوان عاری از افراطی گرایی نامگذاری شده است خود بدترین شکل رفتاری را دارند! رییس شورای امنیت ملی هم نگاه را بر انجام کار یا واکنش دیگری ترجیح داده است.

وی با بیان اینکه شورای امنیت ملی عکس العملی برای قلدری های آمریکا و امثال او نشان نمی دهد، ادامه داد: مدعیان دروغین برای جوامع خود با این کمیسیون ها چه کار کرده اند که به اسم عدالت جنسیتی هویت و کرامت زن را از بین بردند و شخصیت او را لگدکوب کردند و کشورهایی که قطعنامه را امضاء کردند نسبت به زنان بدترین رفتارها و خشونت ها را داشتند ولی کشورهای دیگر را متهم به نقض آن می کنند و آنها را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر می‌کنند.

وی تصریح کرد: زنی که خدا او را ریحانه نامیده به اسم اینکه با مرد برابر است به قعر زمین بردند و او را به عنوان کالایی تجاری دست به دست کردند و در زمان جاهلیت نیز زن مثل اثاث خانه، کالا بود و به ارث می رفت ولی اسلام زن را ارث بَر کرد و برایش استقلال مالی قائل شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: تا مدت ها پیش به زنان انگلیسی که درس می خواندند مدرک نمی دادند ولی در همان زمان بانویی از ایران اجازه اجتهاد گرفت.

وی اضافه کرد: اسلام به زن اهمیت داد و یک سوره قرآن به زنان تعلق دارد و یک سوره به یک بانوی مکرمه به نام مریم اختصاص داده شد و ۱۹۶ آیه نیز راجع به زن در قرآن بیان شده، اسلام به زنان حق رای داد و زنده به گور کردن دختران را جلوگیری کرد و جلوی ازدواج اجباری را گرفت و حتی در ارث قوانین خاصی دارد که در زمان هایی یا مساوی یا بیشتر از مردان ارث می برند.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی اینگونه با زن رفتار می شود، گفت: وضعیت بانوان بعد از انقلاب با وضعیت قبل از انقلاب مقایسه شود؛ در برخی کشورها می بینیم که تمام عاطفه و مهر زن و حضور در خانه و محبت برای فرزندانش را می گیرند که تا مدتی برای ادارات و کمپانی ها کار کند و زمانی که جوانی‌اش را از دست داد و سالمند شد او را به خانه سالمندان بسپرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: بر طبق اعلام رسمی سازمان بین المللی مطالعات زندان ها، یک سوم زندانی‌های زن در جهان در زندان های آمریکا هستند که آماری بالغ بر ۲۰۱ هزار زن زندانی در زندان های آمریکا است که ۱۰ درصد جمعیت زندانیان این کشور است.

وی بیان کرد: کشتار زنان و کودکان در اقصی نقاط عالم توسط کدام کشورها است؟ به غیر از کشورهایی که بیانه و قطعنامه دادند؟ کدام کشور برای زنان ناامن است؟ در ایران هم در این مدتی که ناامنی برای بانوان ایجاد شد ایادی آن ها انجام دادند و چه کسی قوانین پوشش را زیر پا گذاشت و می گذارد؟

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه حالا بر علیه ایران نمایش بازی می کنند، گفت: باید این شعار همیشگی بر علیه آمریکا و سیاست های آمریکا و استعمار انگلیس و صهیونست را امروز سر بدهیم که «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسراییل».

وی افزود: باید سازمان ملل به داد خودش برسد زیرا با این وضعیتی که ملعبه آمریکاست کار به جایی نمی برد و نباید قدرت سیاسی بر قانون حاکمیت پیدا کند در حالیکه رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی نسبت به زنان بیگناه فلسطینی عضو کمیسیون هست ولی ایران نیست.

دشمن بدون نقشه در عالم منزوی خواهد شد

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: این ها قصد دارند با جنگ روانی ایران را بی ثبات نشان دهند ولی به فضل خدا نقشه های شومشان دامن خودشان را می گیرد و بدون قطعنامه در عالم منزوی خواهند شد.

وی تاکید کرد: جامعه سازی کار بانوان است و قصد این ها از بین بردن نسل جامعه ساز است، نیروی اصیل این تمدن را بانوان می سازند و دشمنان آن را خوب فهمیده اند که زن است که با نقش های مختلف مادری، همسری و خواهری حاج قاسم، شهید حججی، آرمان و عجمیان می سازد و نقشه های دشمنان را خراب می کند.

امام جمعه کرج گفت: زن مسلمان ایرانی جامعه ای عفیف و نجیب بار می آورد لذا از اول سرمایه گذاری بر روی بانوان کردند تا این قشر تاثیرگذار را از کار بیاندازند و دانشجو را بی تفاوت نسبت به مسایل کشور کنند و مشغول امری همچون تحصیل و اختراع کنند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند زیرا نمی‌خواهند ایران قوی باشد ولی به کوری چشم تمام بدخواهان در دنیا جوانان ایرانی اسلامی با تمام قوا و قدرتمند جلودار و موفقیت ها را پشت سرهم بدست خواهند آورد.

انقلاب اسلامی وحدت حوزه دانشگاه را رقم زد

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه ۲۵ آذر ماه روز تحقیق و پژوهش و ۲۷ آذر ماه روز شهادت عالم وارسته و نستوه آیت الله شهید دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است، افزود: حوزه و دانشگاه در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و خون این عزیزان وحدت را نوید می داد.

وی اظهار کرد: در فطرت انسان نهادینه شده که مجهولات خود را معلوم کند لذاتمام عمرش را به دنبال جواب مناسب برای سوالاتش می گردد.

وی گفت: شیعه در طول تاریخ پر از فراز و نشیب خود، علم و پژوهش در علوم مختلف داشته و در این موارد خوش درخشیده است حتی در بحث فناوری های جدید پژوهشگران رشد چشمگیری در عرصه های بین المللی داشتند.

امام جمعه کرج افزود: در ایران در بحث علوم اجتماعی و علوم انسانی غیر از ترجمه و بهره برداری از نظرات دیگران حرکت پرشتاب و خلاقانه ای بر اساس مبانی اسلامی صورت نگرفته است که ضروری این حرکت انجام شود و باید عده ای از دانشمندان متمرکز بر آن عمل کنند که نیاز امروز جامعه ماست.

وی تاکید کرد: بایستی اساتید و دانشجویان باید در زمینه علوم انسانی مثل روشی که در حوزه های علمیه وجود دارد وارد نظریه پردازی و حوزه های اجتهادی شوند و خلا در این زمینه برطرف و جبران شود.

وی با اشاره به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: در اوایل اسلام یعنی قرن های اول هجری نهاد آموزشی یکی بود و تمام علوم در آن مرکز علمی تدریس می شد که دانشمندانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا، زکریای رازی و فارابی از جمله آن ها بود که در تمام علوم متبحر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: بعد از مدتی علوم طبیعی و بعد از آن قسمت زیادی از ریاضیات در مراکز علمی بدون اینکه هیچ دشمنی وجود داشته باشد متروک و کم کم از حوزه های علمی خارج شد و طلاب علوم بر روی معارف و علوم خاصی متمرکز شدند و آگاهی علمای دینی از علوم طبیعی کم شد.

وی با بیان اینکه در گذشته «حکیم» تمام علوم را بلد بود ولی اکنون به «فیلسوف»، حکیم گفته می شود، گفت: از حدود ۲۰۰ سال قبل که همان علوم به عنوان علوم جدید در این نهادهای دیگری جدا از حوزه های علمیه با روحیه سکولاری و بی توجهی به دین تدریس شد که در این فضا عده ای پیشرفت های علوم و فنون در کشورهای غیراسلامی را دیدند و دلباخته آنان شدند.

امام جمعه کرج افزود: گروهی از اساس توجهی به این مراکز نکردند و آن ها را کوچک شمردند تا دوره قاجار که با مدرسه دارالفنون یک سیری به خصوص با تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۱۳ شروع شد که یکی از سیاست های استعماری با کمک ایادی داخلی برای برهم زدن رابطه بین حوزویان و کسانی که دروس کلاسیک را خوانده بودند کلید خورد.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: غربی ها با تفکری اومانیستی افکار را پرورش می دادند که وارد عرصه شدند و طراحی طوری بود که بین این مجموعه علمی دانشگاه و حوزه کاملا قطع باشد و با ایجاد بدبینی هر کدام را مخالف هم نشان دهند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مطرح شد که منظور همان از بین بردن تفکرات لیبراستی و اومانیستی بود و در همین راستا راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد و اولین کسانی که آن را مطرح کرد امام راحل و شهید مفتح و برخی دیگر از بزرگان بودند.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است تفکر نوین اسلامی شکل بگیرد لازم است این دو مرکز در کنار هم تولید علم کنند، اضافه کرد: زمانی که غرب هجمه کرد تا قلب و فکر انسان مسلمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی را تسخیر کند ، بدون کمک این دو قشر و بدون همکاری و همفکری این دو مرکز علمی هیچ الگوی درستی به دست نمی آید و همه باید در مسیر راهبردی حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.

امام جمعه کرج تاکید کرد: هر چه انقلاب اسلامی دستاورد داشته در سایه وحدتی بوده که تا امروز امامین انقلاب بر روی آن تاکید داشته و در این راستا جنبش نرم افزاری و تولید علم بومی صورت گرفته است.

با وحدت نخبگان جامعه انسجام ملی صورت می گیرد

وی با بیان اینکه باید حوزه علوم مختلف روزآمد شود، گفت:با وحدت نخبگان جامعه انسجام ملی صورت می گیرد و وحدت نه با شعار و نه با دستور شکل می گیرد باید همه با هم اقدام عملی به صورت باورانه داشته باشیم تا وحدت ایجاد شود.

قدردانی از دستگاه قضا

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با قدردانی از دستگاه قضا، افزود: دستگاه قضا با حوصله و فرصت رسیدگی های لازم را در مورد اغتشاشات اخیر انجام می دهد و کار لازم را می کند و تذاکرات را به افراد می دهد و کسانی که جرم ندارند را آزاد کرده و کسانی را که باید بیشتر توجیه شوند را توجیه می کنند و در جایی که قاطعانه باید عمل کنند انجام می دهند.

وی اضافه کرد: قضاتی که با تمام فشارهایی که دارند که حکم ندهند و قضاوت نکنند ولی وارد می شوند مورد حمایت حزب الله هستند زیرا احکام الهی اگر انجام شود مورد آسایش و آرامش جامعه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قصاص حیات برای جامعه است که بعضی به آن به عنوان درد نگاه می کنند و برخی موارد زنده کننده جامعه است که خدا می فرماید و وقتی قصاص انجام شود زندگی ها آرام و ناامنی ها از بین می رود.

کد خبر 728335 منبع: فارس

  • «جوانان محلات» چه کسانی هستند؟ | از ماجرای عجیب لو دادن ارسال کننده های ویدئو توسط خود سرشبکه‌ها تا فعالیت با نام‌های دخترانه همچون «نگین» و «مژده»

  • چین، روسیه و آمریکا با ما دوست نیستند | حجاب اجباری نداریم

  • نپذیرفتن حکم ولی فقیه، کم شمردن حکم خداست | رییس جمهور چین حرف بی ربطی گفته است

  • آن زمان که به زنان انگلیسی مدرک تحصیلی نمی دادند، بانویی از ایران اجازه اجتهاد گرفت | برخی قصاص‌ها برای ایجاد زندگی آرام است‌

  • تصاویر | سومین دادگاه نظامی سقوط هواپیمای اوکراینی | حجم پرونده روی میز قاضی | شکات و تصاویر عزیزانشان در دست | یکی از متهمان و دستبندی که باز/بسته شد

  • ایرنا : فرخ نژاد ممنوع الخروج بود | تا لحظه آخر از مجموعه های امنیتی پول می گرفت

  • عکس | تصاویری از دست به قلم شدن سفیر انگلیس در خیابان فردوسی تهران!| قبل از نقاشی روی دیوارها چه نوشته شده بود؟

  • ببینید | نمایی از وضعیت کارتن خواب های لس آنجلس

  • آخرین وضعیت وزیر نفت بعد از حمله قلبی

  • ببینید | قدرت نمایی روسیه برای استقرار موشک قاره پیما

  • واکنش شدید وزارت خارجه به اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا | هشدارها و توصیه های ایران به طرف های غربی | متن کامل بیانیه ۱۱ماده‌ای

  • جذاب ترین پیشنهاد مربیگری برای زین الدین زیدان | اتفاق تاریخی رقم می خورد؟

  • جانشین فغانی در فینال جام جهانی! | انتخاب عجیب و بحث‌برانگیز فیفا برای سوت آخر!

  • دانلود جیران قسمت ۳۸ ( دانلود قسمت سی و هشتم 38 سریال جیران ) ترافیک رایگان

  • دانلود قسمت ۳۸ جیران | دانلود قسمت سی و هشتم 38 سریال جیران کامل

  • این گیاه پرخاصیت را بخورید تا دیابت نگیرید

  • ایرنا : فرخ نژاد ممنوع الخروج بود | تا لحظه آخر از مجموعه های امنیتی پول می گرفت

  • علت انفجار گسترده در شرق تهران چه بود؟

  • شرافیت
  • چین، روسیه و آمریکا با ما دوست نیستند | حجاب اجباری نداریم

  • نپذیرفتن حکم ولی فقیه، کم شمردن حکم خداست | رییس جمهور چین حرف بی ربطی گفته است

  • اعتراض مولوی عبدالحمید نسبت به اعدام محارب، از روی ناآگاهی فقهی است یا انگیزه دیگری دارد؟

دیدگاهی بنویسید