برگزاری مراسم گرامیداشت ۹دی در تهران | مردم هرگونه آشوبگری را محکوم کردند | دشمن در فتنه اخیر یک جنگ تمام‌عیار به راه انداخت | متن قطعنامه پایانی

مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی عصر امروز در میدان آیینی امام حسین (علیه السلام) تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در مراسم با سردادن شعارهایی همچون « شد ۹ دی باعث عزت ما – گشت فنا دشمن ملت ما»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فتنه گر» تلاش آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

مردم در این مراسم تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب را با خود همراه داشتند.

براساس این گزارش، فردا نیز در شهرهای مختلف کشور مراسم گرامیداشت نهم دی برگزار خواهد شد.

برنامه های بزرگداشت نهم دی امسال با شعار؛ «حماسه نهم دی، میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم، طاها دلاوری شاعر نوجوان نیز به شعرخوانی پرداخت که مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفت.

همچنین با توجه به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» تعدادی از راهپیمایان تصاویر قهرمان ملی ایران را نیز به همراه دارند.

به مناسبت سیزدهمین سالگرد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قطعنامه‌ای صادر و در آن تأکید کرد: هرگونه سوء‌نیت نسبت به امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را بر نخواهیم تافت و در صورت هرگونه تهدید احتمالی، با آمادگی کامل برای رویارویی با دشمنان، در کنار نیروهای مسلح، کشور مبدأ و متجاوز را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهیم کرد.

متن کامل این قطعنامه به شرح ذیل است:

یوم‌الله ۹ دی، سالروز پیروزی و سربلندی ملت بزرگ ایران در آزمونی دیگر از بصیرت، هوشمندی، ولایتمداری و تجلی قدرت الهی در کالبد نمایشی دیگر از غیرت دینی و انقلابی و مظهر لحظه‌شناسی هنرمندانه این ملت در یکی دیگر از بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی و مُهر پایانی بر توطئه ریشه‌دار فتنه ۸۸ بود.

روزی که دینداران واقعی با جلوه‌های درخشانی از بصیرت انقلابی، شور و شعور را به نمایش گذاشتند و با استعانت از درگاه الهی و درک درست از مکتب امام (ره) و لبیک به موقع به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و گذر از مسیر سخت لغزان و پر پیچ و خم فتنه‌ها حماسه‌ آفریدند و با پایبندی به آرمان‌ها و وفاداری به مولا و مقتدای خود سایه‌های تاریک را روشن و غبار فتنه را با حضور میلیونی‌خود فرو نشاندند.

اینک در ســالگرد این حماسه عظیم ایمانی و مردمی ملت مبارزِ انقلابی و آگاه ایران اســلامی، که در تقارن با ایام غمبار شهادت مظلومانه حلقه اتصال امامت و ولایت، حضرت زهرای مرضیه (سلام‌الله علیها) اهمیت معناداری یافته است، ما شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور نکوداشت یوم‌الله تاریخی نهم دی با نگاه آگاهانه به جهاد تبیین به عنوان امری فوری، قطعی و همگانی و با فریاد رسا و ندای ملکوتی «الله اکبر؛ خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم:

۱. ما فرزندان معنوی زهرای اطهر (سلام‌الله علیها) به تأسی از سیره نورانی فاطمی از مسئولیت معاصرت با ولی‌امر مظلوم زمانمان آگاهیم و چون «شهید حاج قاسم سلیمانی» و شهدای مدافع حَرم و حریم، تا قیام قائم و ظهور مصلح کل، جان فدای حکیم فرزانه، امام مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی خواهیم بودو پاسداری از خون شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای امنیت را وظیفه دینی خود دانسته و از مسئولان و کارگزاران نظام می‌خواهیم با بر افراشته نگه‌داشتن پرچم ایثار و شهادت، برای تداوم راه امام راحل (رحمه‌الله علیه) و تحقق آرمان‌های بلندشان، از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و در جهت استحکام‌بخشی به روحیه قوی و ثبات قدم نیروهای حافظ امنیت بکوشند.

۲. ما ملت هوشیار و موقعیت‌شناس، با آگاهی از آوردگاه جنگ ترکیبی و تغییر میدان‌های درگیری و ترفندهای فریبنده و پیچیده دشمن، نیک می‌دانیم، اکنون که شکست فراخوان‌های دشمن، بیش از پیش روشن و پروژه «اغتشاشات خیابانی»، به عنوان نقطه عزیمت بی‌ثبات‌سازی به بن‌بست رسیده، اما فتنه‌های دیگر به پایان نرسیده و امپراتوری دروغ با دستاویزِ تحریم، اختلال در نظام پولی و بازار ارز با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم ، به انتقام از ملت روی آورده و با القائات تشدیدکننده عدم‌اطمینان در بازار، سعی در ایجاد حس ناامنی و القای ناامیدی وتحمیلِ موج تورمی جدید به اقتصاد ایران و افزایش حجم نارضایتی و به حاشیه بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی را دارد.

از این رو از مدیران اقتصادی می‌خواهیم با همت مضاعف از هر تصمیم و اقدام تورم‌زا در کشور پرهیز و در مقابل این سناریوی کثیف دشمن بیش‌ازپیش هوشیار بوده و از ابزارهای مختلف در اختیار خود، برای مهار تقاضا و تنظیم بازارهای سوداگرانه استفاده کنند و همچنین از عموم مردم تقاضا داریم با درک درست نقشه دشمن، نگذارند تاوان غفلت یک اقلیت زیاده‌خواه را اکثریت جامعه بپردازند.

۳. ما ملت مجاهد و مقاوم ایران اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، فرزند زهرا (سلام الله علیها) شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن ابراز تاسف و تاثر از سکوت و عدم اقدام مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر نسبت به تروریسم دولتی و اقدام جنایتکارانه استکبار جهانی، ضمن محفوظ دانستن انتقام سخت به عنوان یک حق متقابل برای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، از نهادهای کشوری، لشگری، امنیتی و قضایی کشور و رسانه‌ها می‌خواهیم دست از پیگیری برنداشته و با تشکیل دادگاه مشترک منطقه‌ای بین ایران و عراق، پیگیری پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی این جنایت فجیع را رها نکنند.

۴. ما امت غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌ها و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تحقق امنیت ملی ممتاز، همسو با مواضع مقتدرانه آنان، به کشورهای پیرامونیِ میزبان پایگاه نظامی نیروهای متخاصم اعلام می‌کنیم، هرگونه سوء نیت نسبت به امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را بر نخواهیم تافت و در صورت هرگونه تهدید احتمالی، با آمادگی کامل برای رویارویی با دشمنان، در کنار نیروهای مسلح، کشور مبدأ و متجاوز را با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهیم کرد.

۵. ما ملت بصیر و انقلابی، به سران کشورهای اروپایی در رقابت و همنوایی با لیدرهای خودخوانده و شخصیت‌های مساله‌دار اغتشاشات اخیر هشدار می‌دهیم، روایت‎‌سازی و ایده توهمی و تبلیغیِ «انقلاب»را، از دیپلماسی واقعی منفک دانسته و نسبت به تبعات و پاسخ پشیمان کننده جمهوری اسلامی به هرگونه خطای راهبردی، مداخله و جهت‌دهی به فتنه سیاه و اغتشاشات و دامن زدن به دوگانه‌سازی مردم با مردم و مردم با حاکمیت با هدف فروپاشی اجتماعی را با واقع‌گرایی و عقلانیت نگریسته و بدانند که با گرد و خاک برخاسته از حرکت سخیف و ترکتازی چند سلبریتی معلوم‌الحال، خللی در بنیان‌های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمی آید.

۶. ما ملت بصیر و متحد، از پیشرانی ایران اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی و تغییر مختصات نظم جدید جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) آگاهیم و می‌دانیم این هم‌صدایی در تطهیر و بزک اقدامات خصمانه غرب، تضعیف تعامل با شرق، نفرت‌پراکنی علیه مدافعان امنیت، نفرت‌پراکنی علیه اقشار متدین و مذهبی و سیاه‌نمایی توفیقات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اتفاقی نیست و اتاق فکر و ساختار مشورت‌دهنده به حاکمیت در آمریکا با کمک دنباله‌های دشمن در داخل از هیچ‌گونه سنگ‌اندازی در مسیری که رهبری آمریکایِ رو به افول را دچار چالش کرده‌ فروگذار نخواهند کرد.

لذا برخورد قاطع و بدون مماشات با معاونین در جرم و قلم به مزدهایی که قمه اشرار را تیز و سلاح تروریست‌ها را مسلح و جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند از مطالبات جدی ما میباشد.

۷. عفاف و حجاب، بعنوان تضمین کننده سلامت و پارسایی جامعه، تداوم بخش خط زیبای شرافت و یکی از مظاهر والایی زنان ایرانی، از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی بوده و بخش جدا ناپذیر هویت فرهنگ متعالی ما و نقشی تعیین کننده در مرز بندی و مصونیت ما از بی بندوباری و مسخ انسانیت و غلطیدن در منجلاب فرهنگ منحط غربی است.

لذا از دستگاه های مسئول می خواهیم ضمن مدیریت شرایط موجود، و اهتمام بیشتر در اجرای تکالیف مندرج در قانون حجاب و عفاف، مانع از رسوخ افکار شیطانی دنیای غرب در اندیشه زنان و جوانان غیرت مند ایرانی شده و تیرهای سمی‌ای که ایمان جوانان ما را هدف گرفته است را بی اثر کنند.

در پایان ضمن تشکر از حضور حماسی یکایک هم وطنان عزیز مان در جای جای میهن اسلامی، اعلام می‌کنیم ما تا آخر ایستاده‌ایم و صفوف‌مان در مقابل دشمنان همیشه مستحکم خواهد بود.

همچنین پس از قرائت بیانیه نیز راهپیمایان شعار «بانی اغتشاشات، آمریکاست آمریکاست» و «عامل این جنایات، آمریکاست آمریکاست» و همچنین «امت عاشورایی، سازش نمی‌پذیرد- جوان انقلابی ذلت نمی‌پذیرد»، سر دادند.

حجت‌الاسلام سعیدی:‌ دشمن در فتنه اخیر یک جنگ تمام‌عیار به راه انداخت

براساس این گزارش، پس از قرائت بیانیه نیز، حجت‌الاسلام سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا به عنوان سخنران مراسم گرامیداشت سالروز یوم‌الله ۹ دی ضمن قدردانی از حضور مردم به بررسی ماهیت فتنه ۱۴۰۱ و منشأ فتنه پرداخت و اظهار کرد: «سنت‌کام» در اول سال به پنتاگون گزارشی می‌دهد که مضمون آن این است که ایران در حال از خارج شدن از دسترس آمریکاست.

وی افزود: در این گزارش همچنین آمده است از داخل ایران خبر می‌رسد مردم آمادگی تحول بزرگ را دارند و همچنین گفتند ایران در حال قدرت یافتن است و یک مدل جدیدی حکمرانی متفاوت با حکمرانی‌های موجود است.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: دشمنان به طمع افتادند تا ایران را به دامن غرب برگرداندند و یک طراحی سراسری کردند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌گویند ایران دارای ۴ نوع قدرتی است که آن را در کنار قدرت‌های بزرگ قرار داده است، اولی موشکی و پهپادی و دوم قدرت هسته‌ای(غنی‌سازی ۶۰ درصدی) و سوم قدرت منطقه‌ای ایران و حضور معنوی آن در منطقه غرب آسیا است و چهارمین قدرت، قدرت انسجام ملی است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دشمنان به دنبال جدا کردن مردم از رهبری بودند، افزود: دشمنان این آرزو را به گور می‌برند. دشمن یک جنگ تمام‌عیار را به راه انداخت و این جنگ از کاملترین جنگ‌ها بود. این جنگ شناختی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … بود.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: امروز ملت ایران اثبات کرد سرآمد ملت‌های جهان است. ملت ایران در طول ۴ دهه انواع فتنه‌ها را دید. دشمنان در سال ۶۸ و سپس سال ۷۸ کوی دانشگاه و سپس فتنه ۸۸ و در سال ۹۸ و امروز یک فتنه بسیار پیچیده را رقم زدند و می‌خواستند بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به نقش رهبری در هدایت مردم برای مقابله با فتنه‌ها، تأکید کرد: مردم ایران با حماسه‌آفرینی و حضور خود در صحنه‌ها همیشه نشان داده‌اند که وفادار به نظام و انقلاب هستند و در سخت‌ترین شرایط مقابل فتنه‌ها ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: امروز اراده ملت ایران در برابر اراده کفر و شرک قرار گرفته است و در فتنه اخیر، داعش، کومله و تروریست‌ها به میدان آمدند تا نظام را ساقط کنند، اما مردم به میدان آمدند و دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: در برابر ملت ایران سه راه بیشتر وجود ندارد، اول جنگ با آمریکاست که راهبرد ما نیست و آمریکا توان جنگیدن با ما را ندارد. نیروهای مسلح آمریکا اصلا آمادگی جنگیدن ندارد. راه دوم تسلیم است، اینکه ملت ایران عقب‌نشینی کند و تسلیم شود و تسلیم یعنی از بین رفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی و تصضیع خون شهدا. اگر بنا بود تسلیم شویم در شرایط سخت‌تر گذشته تسلیم می‌شدیم. راه سوم مقاومت تا پیروزی است. ما زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) هستیم.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: نگذارید این انقلاب دچار سرنوشت انقلاب‌های گذشته شود. بزرگترین معجزه انقلاب پیوند بین قرآن عترت و مردم است. اینجا ملت ایران با محوریت امامین انقلاب پیوند حقیقی بین قرآن عترت و مردم فراهم کردند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران به دو رکن اساسی چنگ زدند، هم به امام امت و هم قرآن. تا زمانی که به این دو چنگ زده شود، قطعا آسیب نخواهیم دید.

همچنین، در پایان این مراسم مهدی سلحشور مداح اهل بیت عصمت و طهارت به شعرخوانی درباره حوادث اخیر و همچنین ذکر مصیبت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها پرداخت.

کد خبر 731274 منبع: فارس

  • یک فایل صوتی مهم دیگر افشا شد | ساناز قاضی زاده از مدیران اینترنشنال می‌گوید!

  • با ارسال پیام‌هایی به دنبال بازگشت به میز مذاکره هستند

  • شکست مفتحضانه توطئه و جنگ ترکیبی دیگر | وزیر اطلاعات: نهم دی دشمن را در اجرای توطئه‌های فتنه‌گرانه‌ ناکام گذاشت

  • برگزاری مراسم گرامیداشت ۹دی در تهران | مردم هرگونه آشوبگری را محکوم کردند | دشمن در فتنه اخیر یک جنگ تمام‌عیار به راه انداخت | متن قطعنامه پایانی

  • پیام مهم ایران به آمریکا درباره برجام | عمان میانجیگری می کند؟

  • ببینید | بالاخره صدای فردوسی‌پور از شبکه سه پخش شد

  • یک مرجع تقلید در دیدار با قالیباف: مدتهاست که به مردم وعده حل مشکلات را می دهید اما این وعده هنوز محقق نشده است

  • اولین واکنش فدراسیون شطرنج به کشف حجاب خادم الشریعه | از طرف ما مجوز نداشت!

  • ببینید | تصویری از بازداشت دلالان دلار توسط پلیس

  • ببینید | تگرگ و برف غیر طبیعی مردم کویت را میخکوب کرد

  • نقض حکم اعدام دکتر حمید قره حسنلو تکذیب شد

  • تصاویری از استقبال مردم و مسئولان از گرگ ایرانی | قهرمان بدنسازی جهان وارد شیراز شد

  • ببینید | لحظه شگفت انگیز راه رفتن زن روستایی از میان گله کفتارها

  • اهمیت دیدار امیرعبداللهیان با سلطان ؛ عمان میانجی‌ پیام ایران به آمریکاست؟ | آنچه میان مقامات دو کشور طرح می‌شود | چرا عمان میانجی گر خوبی است؟

  • ماجرای بیدار شدن غول دریای سرخ؛ بارش سیل آسا در راه است؟ ‌| جزئیات تازه درباره بارش های هفته آینده در کشور

  • پیش‌بینی هوای کشور در ۵ روز آینده | هوای ۶ شهر صنعتی آلوده‌تر می‌شود | آلودگی هوای تهران ادامه دارد

  • رویای عربستانی ها برای جذب رونالدو پرپر شد | مقصد جدید کریس در اروپا!

  • تاثیر قند خون بالا روی پوست | عوارض دیابت برای پوست بدن

دیدگاهی بنویسید